Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"

CE. загуба на правоспособност по реда на чл. 157, ал. 4 ЗДвП.

Раздел 1. ОСНОВНИ ВИДОВЕ ТЕГЛЕЩИ МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА (ВЛЕКАЧИ), ТЯХНОТО НАИМЕНОВАНИЕ И ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ

ID Точки Въпрос и отговори
7283 1
“Състав от пътни превозни средства” са:
механично свързани ППС, които участват в движението като едно цяло
МПС теглещи полуремаркета
МПС с прикачено ремарке
МПС с допълнително монтирани съоръжения
7284 1
Съчлененото пътно превозно средство е:
МПС с полуремарке
МПС с прикачено ремарке
МПС, теглещо повреден автомобил
7285 1
Съставът от ППС изобразен на фигурата е образуван от:
седлови влекач и полуремарке
товарен автомобил и колесар
автомобил и ремарке
седлови влекач и колесар
7286 1
Съставът от ППС изобразен на фигурата е образуван от:
седлови влекач
полуремарке
товарен автомобил
ремарке
7287 1
Съставът от ППС изобразен на фигурата е образуван от:
седлови влекач
полуремарке
колесар
автомобил
7288 1
Съставът от ППС изобразен на фигурата е образуван от:
седлови влекач и полуремарке
автомобил и колесар
товарен автомобил и ремарке
7289 1
Съставът от ППС изобразен на фигурата е образуван от:
седлови влекач
полуремарке
товарен автомобил
ремарке
7290 1
Съставът от ППС изобразен на фигурата е образуван от:
автомобил
колесар
товарен автомобил
ремарке
7291 1
“Влекач за ремарке” е МПС предназначено за теглене на ремаркета, различни от полуремаркетата.
правилно
неправилно
7292 1
“Влекач за ремарке” е МПС предназначено за теглене на ремаркета и може да бъде оборудван с платформа.
правилно
неправилно
7293 1
Състав от пътни превозни средства са:
автомобил с ремарке
автомобил с полуремарке
автомобил, който тегли друг повреден автомобил
МПС с допълнително монтирани съоръжения
7294 1
“Седлови влекач” е МПС, предназначено за:
теглене на полуремаркета
теглене на всички видове ремаркета
теглене само на едноосни ремаркета
теглене на колесар
7295 1
Седловият влекач:
е МПС, предназначено да тегли полуремаркета
е МПС, предназначено да тегли всякакви ремаркета
не се използва за теглене
7296 1
Предимство на съчлененото ППС пред състава от ППС, при равна товароносимост, е:
по-малката дължина
по-ниския разход на гориво
по-късия спирачен път
по-малкото тегло
7302 1
Състав от пътни превозни средства се обозначава с три еднакви светещи тела разположени хоризонтално:
над предната част на кабината на теглещото МПС
над задната част на ремаркето
над предната част на тегленото ППС
7303 1
Състав от пътни превозни средства се обозначава с три еднакви светещи тела излъчващи:
оранжева светлина
бяла светлина
червена светлина
11840 1
За управление на автомобил от категория С с прикачено към него ремарке, водачът трябва да има правоспособност за категория СЕ, когато:
допустимата максимална маса на ремаркето е над 750 kg
ремаркето няма собствена спирачна уредба
ремаркето е двуосно

Раздел 2. ОСНОВНИТЕ ВИДОВЕ РЕМАРКЕТА, ТЯХНОТО НАИМЕНОВАНИЕ И ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ

ID Точки Въпрос и отговори
7297 1
Предимство на състава от товарен автомобил с ремарке пред съчленено ППС от седлови влекач с полуремарке е, че товарният автомобил може да се използва като самостоятелна транспортна единица.
правилно
неправилно
7298 1
Според начина на задвижване на колелата на ремаркето, съставите от ППС са:
активни и пасивни
специални и обикновени
7299 1
При “активния състав от ППС” колелата на полуремаркето са свързани с трансмисията на теглещото МПС и към тях се предава въртящ момент.
правилно
неправилно
7300 1
Основно предимство на “активния сътав от ППС” пред “пасивния състав от ППС” е:
високата проходимост по път с нисък коефициент на сцепление на гумите с пътната настилка
голямата маневреност
малкия разход на гориво
7304 1
“Ремарке” е пътно превозно средство:
без собствено задвижване
проектирано и конструирано да бъде теглено от МПС
специално предназначено за превоз на хора
задвижвано от собствен двигател
7305 1
“Ремарке” е пътно превозно средство, което е предназначено:
да бъде теглено от МПС
за превоз на товари
за превоз на хора
да се придвижва самостоятелно по пътищата
7306 1
“Полуремарке” е пътно превозно средство, което се прикачва към МПС така че част от него лежи върху МПС и значителна част от неговата маса и масата на товара се носи от влекача.
правилно
неправилно
7307 1
“Полуремарке” е пътно превозно средство, което се прикачва към МПС така че:
част от него лежи върху МПС
значителна част от неговата маса се носи от влекача
значителна част от масата на товара се носи от влекача
може да се придвижва и самостоятелно по пътищата
7320 1
Допустимата максимална маса на ремарке с две оси, което е част от състав на ППС е:
20 т
18 т
16 т
12 т
7321 1
Допустимата максимална маса на ремарке с три оси, което е част от състав от ППС е:
24 т
22 т
17,5 т
15 т
7322 1
Допустимата максимална дължина на ремаркетата е:
12 м
10 м
9 м
8 м
7323 1
Допустимото максимално натоварване на една двойна или тройна ос зависи от:
разстоянието между осите
типа на окачването
товароносимостта на колелата
дължината на ремаркето
7324 1
При движение напречните колебания на полуремаркето или ремаркето спрямо теглещото МПС не трябва да надвишават:
3 % от габаритната му ширина от всяка страна
5 % от габаритната му ширина от всяка страна
7 % от габаритната му ширина от всяка страна
9 % от габаритната му ширина от всяка страна
7377 1
Работната спирачна уредба на ремаркетата с допустима максимална маса над 3,5 т трябва да е:
само от непрекъснат тип
инерционен тип
непрекъснат или от полунепрекъснат тип
7378 1
Ремаркетата с допустима максимална маса над 3,5 т трябва да са оборудвани с антиблокиращи системи:
правилно
неправилно
7411 1
С този опознавателен знак се обозначават:
ремаркетата, включително и полуремаркетата
само полуремаркетата
всички ремаркетата, с изклю¬чение на полуремаркетата
7412 1
С този опознавателен знак се обозначават:
ремаркетата, включително и полуремаркетата
само полуремаркетата
всички ремаркетата, с изклю¬чение на полуремаркетата
7413 1
С този опознавателен знак се обозначават:
ремаркетата, включително и полуремаркетата
само полуремаркетата
всички ремаркетата, с изклю¬чение на полуремаркетата
7414 1
С този опознавателен знак се обозначават:
ремаркетата, включително и полуремаркетата
само полуремаркетата
всички ремаркетата, с изклю¬чение на полуремаркетата
7415 1
Този пътен знак забранява:
влизането на МПС с ремаркета
влизането на МПС с ремаркета, освен с полуремаркета или единични едноосни ремаркета
7416 1
Разрешено ли е влизането след този пътен знак на автомобил, теглещ едноосно ремарке?
да
не
7417 1
Този пътен знак забранява:
влизането на МПС с ремаркета
влизането на МПС с ремаркета, освен с полуремаркета или единични едноосни ремаркета
11841 1
Ремаркетата с допустима максимална маса до 750 kg не се изисква да са оборудвани с работна спирачна уредба:
правилно
неправилно
11842 1
За ремаркетата с допустима максимална маса над 750 kg, но не по-голяма от 3500 kg не се изисква да са оборудвани с работна спирачна уредба:
правилно
неправилно
11843 1
Ремаркетата с допустима максимална маса над 750 kg трябва да са оборудвани с работна спирачна уредба:
правилно
неправилно
7308 1
При ремаркетата “с централна ос” теглителното устройство не може да се движи вертикално по отношение на ремаркето.
правилно
неправилно
7310 1
При ремаркетата “с централна ос” теглителното устройство може да се движи вертикално по отношение на ремаркето.
правилно
неправилно
7311 1
При ремаркетата “с централна ос”, при равномерно натоварване, оста на ремаркето е разположена близо до центъра на тежестта му.
правилно
неправилно
7312 1
При равномерно натоварване на “ремаркето с централна ос”, то предава на теглещото превозно средство вертикално натоварване, което е не повече от:
10 % от максималната маса на ремаркето
25 % от максималната маса на ремаркето
40 % от максималната маса на ремаркето
50 % от максималната маса на ремаркето

Раздел 3. СИСТЕМИ ЗА ПРИКАЧВАНЕ, НАИМЕНОВАНИЕ И ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ

ID Точки Въпрос и отговори
7313 2
“Ремаркето с шарнирно окачен теглич” има не по-малко:
една ос
две оси
три оси
четири оси
7314 2
“Ремаркето с шарнирно окачен теглич” има не по-малко от две оси, от които поне едната е управлявана:
правилно
неправилно
7315 2
“Ремаркето с шарнирно окачен теглич” е теглено превозно средство, което има две оси, като и двете оси трябва да бъдат управлявани:
правилно
неправилно
7316 2
При “ремаркетата с теглич”, теглителното устройство не може да се движи вертикално по отношение на ремаркето.
правилно
неправилно
7317 2
За “ремарке с теглич”, се счита и полуремаркето, когато то е прикачено към опорна тележка.
правилно
неправилно
7318 2
При теглене на “ремарке с теглич”, то предава на теглещото превозно средство значително вертикално натоварване.
правилно
неправилно
7319 2
“Ремаркето с шарнирно окачен теглич” е теглено превозно средство, което:
има не по-малко от две оси
има поне една ос, която е управлявана
има теглителното устройство, което може да се движи вертикално по отношение на ремаркето
предава на теглещото превозно средство значително вертикално натоварване.
7327 2
Теглително-прикачните устройства се класифицират според типа и се разделят на:
стандартни
нестандартни
извънгабаритни
специализиран
7328 2
“Съединителния сферичен болт и носача” е механично теглително-прикачно устройство, закрепено към теглещото превозно средство.
правилно
неправилно
7329 2
“Съединителния сферичен болт и носача” е механично теглително-прикачно устройство, закрепено към:
теглещото превозно средство
ремаркето
7330 2
“Съединителния сферичен болт и носача” служи за прикачване на ремаркето с помощта на ключалка.
правилно
неправилно
7331 2
“Ключалките” са механични теглително-прикачни устройства.
правилно
неправилно
7332 2
“Ключалките” са монтирани върху:
тегличите на ремаркетата
теглещото превозно средство
7333 2
“Ключалките” служат за прикачване на ремаркетата към съединителните сферични болтове на теглещите превозни средства.
правилно
неправилно
7334 2
“Автоматичните прикачни устройства” тип “болт-ухо” са механични теглително-прикачни устройства:
правилно
неправилно
7335 2
“Автоматичните прикачни устройства” тип болт-ухо са закрепени към:
теглещото превозно средство
към ремаркето
7336 2
Автоматичните прикачни устройства тип “болт-ухо” включват направляващо устройство и болт за автоматично затваряне и заключване при прикачването на ремаркето с помощта на ухо.
правилно
неправилно
7337 2
Процесът на прикачване е “автоматичен”, когато движението на заден ход на теглещото превозно средство към ремаркето е достатъчно, за да се извърши изцяло правилно свързване на теглещото превозно средство и ремаркето.
правилно
неправилно
7338 2
Процесът на прикачване е “автоматичен”, когато:
без външна намеса може да се осигури автоматично заключване на теглително-прикачните устройства на теглещото МПС и ремаркето
се налага допълнителна външна намеса при заключването от механик
7339 2
При автоматичното прикачване на теглещото МПС и ремаркето, без външна намеса водачът получава ли сигнал, че са задействани предпазните устройства.
да
не
7340 2
Процесът на “автоматично прикачване” изисква употребата на:
автоматични теглително-прикачни устройства
теглително-прикачни устройства изискващи допълнителна намеса от механик
7341 2
“Ушите” са механични теглително-прикачни устройства.
правилно
неправилно
7342 2
“Ушите” са монтирани върху:
тегличите на ремаркетата
теглително-прикачни устройства, закрепени към теглещото превозно средство
7343 2
“Нестандартни тегличи” на ремаркето са инерционни или други подобни теглително-прикачни устройства, монтирани върху предната част или шасито на тегленото превозно средство.
правилно
неправилно
7344 2
“Нестандартните тегличи” служат за прикачване на ремаркето към теглещото превозно средство, с помощта на уши, ключалки и други подобни теглително-прикачни устройства.
правилно
неправилно
7345 2
“Нестандартните тегличи” могат да се състоят от няколко части и могат да са регулируеми или сгъваеми.
правилно
неправилно
7346 2
“Окачени тегличи” са тегличите, закрепени към ремаркето така, че да могат да се движат свободно:
само в хоризонтална посока
само във вертикална посока
в хоризонтална и вертикална посока
7347 2
“Окачените тегличи”:
не могат да поддържат вертикално натоварване
могат да поддържат вертикално натоварване
7348 2
“Неподвижно закрепени тегличи” са тегличи, закрепени към ремаркето така, че да са фиксирани във вертикална равнина.
правилно
неправилно
7349 2
“Неподвижно закрепените тегличи”:
не могат да поддържат вертикално натоварване
могат да поддържат вертикално натоварване
7350 2
“Неподвижно закрепените тегличи”:
могат да бъдат неподвижни или пружиниращи
винаги са неподвижно закрепени
винаги са пружиниращи
7351 2
“Седловите” устройства са теглително-прикачни устройства във формата на плоча.
правилно
неправилно
7352 2
“Седловите” устройства са закрепени към:
теглещи превозни средства
ремаркетата
7353 2
“Седловите” устройства включват ключалка с автоматично затваряне и заключване при прикачването с помощта на присъединителен болт прикрепен към полуремаркето.
правилно
неправилно
7354 2
“Присъединителните болтове” (царски болтове) са теглително-прикачни устройства във формата на болт закрепени към:
полуремаркетата
към влекача
7355 2
“Присъединителните болтове” (царски болтове) на полуремаркето се свързват с теглещото превозно средство:
с помощта на седлови устройства на влекача
прикачно устройство тип “ухо”
7356 2
“Нестандартните монтажни плочи” са предназначени да свържат седловите устройства към рамата на влекача, така че да осигурят придвижването им в хоризонтално направление.
правилно
неправилно
7357 2
“Нестандартните монтажни плочи” включват всички части и устройства, предназначени да свържат седловите устройства към рамата на влекача.
правилно
неправилно
7358 2
“Нестандартната монтажна плоча” може да бъде подвижна в:
хоризонтално направление (например плъзгащо се седлово устройство)
вертикално направление
7359 2
“Направляващите клинове” са части, които служат за принудителното направляване:
на полуремаркето
на влекача
7360 2
“Направляващите клинове” са закрепени към полуремаркето и заедно със седловото устройство осигуряват направляването на полуремаркето при прикачване.
правилно
неправилно
7361 2
“Устройства за дистанционно управление” са устройства, които, в случай на недостъпно теглително-прикачно устройство, позволяват управлението му, извън превозното средство или от кабината на водача.
правилно
неправилно
7362 2
“Дистанционните индикатори” на “Устройствата за дистанционно управление” са устройства, показващи на водача в кабината на превозното средство, че прикачването е извършено и че предпазните устройства са задействани.
правилно
неправилно
7367 2
Когато спирачната уредба на състава от ППС работи с въздух под налягане, пневматичната връзка с ремаркето трябва да има:
не по-малко от два въздухопровода
само един въздухопровод
задължително три въздухопровода

Раздел 4. ИЗВЪРШВАНЕ НА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ЕЖЕДНЕВНИ ПРЕГЛЕДИ И ОСНОВНИ ОПЕРАЦИИ, ЗА ДА СЕ ПОДДЪРЖА ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПРАВЕН СЪСТАВ

ID Точки Въпрос и отговори
7363 3
Какво е предназначението на пневматичната връзка между отделните звена на състава от ППС?
да свърже в едно цяло пневматичните спирачни механизми на теглещото и тегленото ППС
да осигури допълнително налягане на въздуха в уредбата
да отведе конденза от пневматичните резервоари
7365 3
Какво е предназначението на хидравличната връзка между отделните звена на състава от ППС?
да свърже в едно цяло хидравличните звена на теглещото и тегленото ППС
да осигури допълнително налягане на течността в уредбата
служи като регулатор на налягането
7368 3
Когато спирачната уредба на съчлененото ППС работи с въздух под налягане, гъвкавите маркучи от пневматичната връзка с полуремаркето трябва да са част от:
полуремаркето
влекача
7369 3
Когато спирачната уредба на състава от ППС работи с въздух под налягане, гъвкавите маркучи от пневматичната връзка с ремаркето трябва да са част от:
ремаркето
влекача
7366 3
“Автоматично спиране” е спиране на ремаркето, което се осъществява без намесата на водача в случай на отделяне на прикачните елементи на състава от ППС.
правилно
неправилно
7370 3
Действието на работната спирачна уредба върху колелата на една и съща ос, трябва да е разпределено симетрично по отношение на надлъжната ос на превозното средсво.
правилно
неправилно
7371 3
“Непрекъснато спиране” е спиране на състав от превозни средства, като енергията, която се използва за спирането на автомобила и ремаркето се доставя от един и същи източник.
правилно
неправилно
7372 3
“Полунепрекъснато спиране” е спиране на състав от превозни средства, като енергията, която се използва за спирането на автомобила и ремаркето се доставя от два различни източника.
правилно
неправилно
7373 3
“Инерционно спиране” или спиране с “натиск” е спиране посредством използване на силите, генерирани от преместването на ремаркето към влекача.
правилно
неправилно
7379 3
Намалява ли ефективността на спирачната уредба при движение на състав от ППС при продължителено спускане и намаляване на скоростта само с работната спирачка?
да, спирачните накладки се нагряват, а високата температура намалява ефективността им
не
да, намалява се ефективността на моторната спирачка
7380 3
“Антиблокираща спирачна система” е част от работна спирачна уредба, която контролира автоматично степента на приплъзване по посоката на въртене на колелата на превозното средство по време на спиране.
правилно
неправилно
7381 3
При задействане на резервната (аварийната) спирачна уредба на влекача, спирането на ремаркето трябва се осъществява:
плавно
рязко
7382 3
В случай на повреда в работната спирачна уредба на теглещото превозно средство, когато тя се състои от поне два “независими кръга”, незасегнатия от повредата кръг, частично или изцяло задейства спирачките на ремаркето.
правилно
неправилно
7383 3
Моторните превозни средства, за които е разрешено да теглят ремарке, оборудвано с антиблокираща спирачна система, имат отделен светлинен предупредителен сигнал за антиблокиращата система на ремаркето.
правилно
неправилно
7384 3
МПС, на които е разрешено да теглят ремарке, оборудвано с антиблокираща спирачна система, имат специално електрическо устройство за свързване към антиблокиращите системи на ремаркетата.
правилно
неправилно
7385 3
Работната спирачна уредба въздейства:
върху всички колела на ремаркето
само върху предните колела на ремаркето
само върху задните колела на ремаркето
7386 3
Спирачната уредба на състава трябва да осигурява автоматично спиране на ремаркето в случай, че то в движение се отдели от теглещото превозно средство.
правилно
неправилно
7387 3
Ремаркетата, за които се изисква да са оборудвани с работна спирачна уредба, трябва да имат и спирачна уредба за паркиране в случай, че ремаркето се разедени от влекача.
правилно
неправилно

Раздел 5. ОСНОВНИТЕ ПРАВИЛА ПО ТЕХНИКА НА БЕЗОПАСНОСТ

ID Точки Въпрос и отговори
7388 2
С три еднакви светещи тела, върху кабината на МПС, които излъчват оранжева светлина, се обозначават:
товарни автомобили с дължина над 7 м
ППС превозващи товар, който може да предизвика замърсяване на околната среда
МПС, което тегли ремарке или ремаркета
7389 2
При разминаване с ППС обозначено с три еднакви светещи тела, върху кабината на теглещото МПС, които излъчват оранжева светлина, опастност представлява:
възможността за странично отклонение на ремаркетата
възможността за падане на товар на платното за движение
товар, който може да предизвика замърсяване на околната среда
7392 2
При откачване или закачване на ремарке трябва:
в ремаркето да няма товар
ремаркето да е осигурено срещу придвижване
да бъдат включени аварийните светлини
7393 2
При откачване на ремаркето, кой от въздуховодите трябва да се откачи първо?
въздуховода „захранване”, защото при обратен ред, спирачките на ремаркето временно ще бъдат освободени
въздуховода „управление спирачки”
редът на откачване на въздуховодите няма значение
7398 2
Разрешено ли е превозването на хора в ремарке, теглено от товарен автомобил?
да, ако са товаро-разтоварачи
не
7399 2
При движението назад водачът на състав от ППС е длъжен непрекъснато да наблюдава пътя зад превозното средство, а когато това е невъзможно, да осигури лице, което да му сигнализира за опасности.
правилно
неправилно
7400 2
Къде трябва да стои водачът, когато товаро-разтоварната дейност се извършва с кран?
в кабината на влекача
на безопасно място извън ППС
без значение
7325 2
С устройство, за автоматично задействане на спирачната уредба на автомобила, в случай на прекъсване на някоя от съединителните връзки на състава, трябва да бъдат оборудвани:
само ремаркетата
само теглещите МПС
теглещите МПС и ремаркетата
7326 2
Ремаркетата откачени от автомобила, трябва да имат спирачка за престояване, която осигурява надеждното им задържане с товар на път с наклон не по-малък:
от 5%
от 8%
от 16%
от 25%
7390 2
При спиране на състав „влекач – ремарке” има вероятност той да се „сгъне”?
когато спирачната система на ремаркето се задейства по–рано от тази на влекача
когато спирачната система на ремаркето се задействат по–късно от тези на влекача
7391 2
Когато теглещото МПС е с антиблокираща спирачна система, а ремаркето е без такава:
съществува опасност от „сгъване” на състава при аварийно спиране (ремаркето ще избутва влекача)
при спиране ремаркето ще дърпа влекача назад
не съществува никаква опасност, защото ремаркето винаги спира по–рано от влекача
7394 2
Закачване на ремарке към товарен автомобил ще беде по-бързо, когато:
включите на по-бърза задна скорост
осигурите лице, което да ви помага за насочване на автомобила
освободите предварително спирачката за паркиране на ремаркето
7395 2
При прикачване на ремарке лицето, което помага за насочване на автомобила, трябва да стои:
от задната дясна страна на превозното средство
от задната лява страна на превозното средство
по средата в задната част на превозното средство
7396 2
Когато при движение назад, за прикачване на ремарке към превозно средство, водачът престане да вижда лицето, което помага за насочване на автомобила в огледалото за виждане назад, трябва:
да подаде звуков сигнал и да продължи маневрата
незабавно да спре
да включи аварийните светлини и да продължи маневрата
7397 2
При прикачване на ремарке, лицето, което помага за насочване на автомобила, трябва да стои по средата в задната част на превозното средство.
неправилно
правилно
7410 2
Допуска ли се към един автомобил, да бъдат прикачени повече от едно ремарке?
да
не
11759 2
Когато няма други ограничения, водачът на МПС от категория СЕ при движение извън населено място не трябва да превишава:
60 km/h
70 km/h
80 km/h
11760 2
Когато няма други ограничения, водачът на състав от ППС от категория СЕ, при движение по автомагистрала не трябва да превишават:
100 km/h
110 km/h
120 km/h
11761 2
Когато няма други ограничения, водачът на състав от ППС от категория СЕ, при движение по скоростен път не трябва да превишава:
90 km/h
100 km/h
80 km/h
11762 2
Когато няма други ограничения, водачът на МПС от категория СЕ при движение в населено място не трябва да превишава:
60 km/h
50 km/h
40 km/h